Trainingen

Onze trainingen hebben een vast basisconcept, dat op maat wordt uitgewerkt voor uw organisatie. De leervraag van de deelnemers staat centraal. Kennisoverdracht, (deel)vaardighedentraining en werkvormen worden daarop afgestemd. We gebruiken voor de deelnemers realistische scenario’s en dilemma’s.

Crisiscommunicatie en media

Voor wie?

Leden van het crisisteam die betrokken zijn bij de communicatie, voorlichting of woordvoering.

 

Wat leert u?

In deze training verdiept u zich in effectieve communicatiestrategieën en wijzen van communiceren om reputatieschade of verlies van vertrouwen van uw patiënten, klanten of burgers te voorkomen. Aan bod komen:

  • de begrippen risico- en crisiscommunicatie en reputatie versus relatie;
  • omgaan met en gebruik van sociale media;
  • woordvoering en mediastrategie in tijden van crises;
  • kansen en valkuilen in interviews, regie over het interview;
  • kernboodschappen formuleren;
  • de werkwijze van media en journalisten
  • interne communicatie.
Camera Image