Het Netwerkcentrum combineert gedegen kennis van de praktijk met actuele inzichten over leren en ontwikkelen

U wilt systematisch werken aan de vakbekwaamheid in uw crisisorganisatie. Het Netwerkcentrum ondersteunt u bij planvorming en het in beeld brengen van de huidige situatie en leerdoelen. Onze opleidingen, trainingen en oefeningen zijn professioneel, gericht op uw eigen praktijk en hebben een hoog interactief karakter.

Ontwikkeling hulpmiddelen voor de crisisorganisatie

E-learning

U wilt uw medewerkers het nut en de noodzaak laten zien van de voorbereiding op rampen en crises en hen kennis overdragen over de afspraken in uw crisisplan. Een interactieve e-learningmodule is hiervoor een praktisch en aantrekkelijk middel. Wij maken de module op maat voor uw organisatie.

 

Het Netwerkcentrum maakt gebruik van het elektronische leersysteem ‘EduSmile’ van EduContract. ‘EduSmile’ is een eenvoudig, flexibel en beproefd systeem, dat door een groot aantal opleidingen wordt ingezet. Het heeft uitgebreide mogelijkheden om beeld- en filmmateriaal op te nemen en opdrachten en oefeningen te maken.

 

Een voorbeeld van een e-learningmodule die wij ontwikkelden is de ‘Basiscursus crisisbeheersing’. Voor de huisartsenzorg in Brabant ontwikkelden we de module ‘Huisartsenzorg onder crisisomstandigheden’. Inmiddels wordt deze, met aanpassingen aan de eigen situatie, eveneens ingezet in andere regio’s. Een ander voorbeeld is een e-learningmodule voor medewerkers van de GGD’en in Nederland over de taken en verantwoordelijkheden van de GGD tijdens een ramp of crisis.

 

Apps

Met één app heeft u tijdens crisisomstandigheden alle noodzakelijke informatie bij de hand. In de app maken we contactadressen, procedures en handreikingen die van belang zijn bij de crisisbeheersing op een snelle en gebruiksvriendelijke manier vindbaar. U kunt de inhoud toespitsen naar de verschillende onderdelen van de crisisorganisatie, zoals het crisisbeleidsteam, het operationele crisisteam en overige medewerkers. Elk niveau heeft zijn eigen informatie. Het crisisteam kan via sms attentieberichten versturen naar zijn aanspreekpunten.

 

Onze apps zijn internet-based en dus geschikt voor iedere smartphone (IOS en Android). De App is niet toegankelijk voor het publiek. Per gebruiker wordt een uniek account met gebruikersnaam en wachtwoord aangemaakt.

Voor de eerste oplevering zal Het Netwerkcentrum de informatie in uw app invoeren. Daarna beheert u deze zelf via een beheeraccount.

Camera Image